F1: Alonso mindent megtett, de Vettel győzött



Az egész hétvégén megszokott, meleg (29/36 fokos levegő- és aszfalthőmérséklet) időben, a szintén szokásos poros körülmények mellett indult a 2012-es Forma-1-es idén 17. versenye, a 60 körös Indiai Nagydíj az Újdelhi melletti Buddh pályán.

Az első sorból a címvédő és egyben bajnoki éllovas Sebastian Vettel és csapattársa, Mark Webber indult, mögülük a két McLaren Lewis Hamilton, Jenson Button sorrendben, majd a másik bajnoki esélyes, Fernando Alonso és a másik ferraris, Felipe Massa állt a rajtrácson. A 7-8. rajtkockán Kimi Räikkönen és Sergio Perez osztozott.


Bár Vettel egy hajszálnyival később kapcsolt, a startnál a két Red Bull simán elment, Alonso viszont azt tette, amit ígért: azonnal meg akarta előzni a két McLarent. A hosszú egyenesen eléjük is került, de Button visszabújt elé, a spanyol végül egy helyet javított, Hamilton a harmadikról az ötödik pozícióba csúszott vissza.

Hátrébb nem sok változás történt, Pastor Maldonado kihullott a pontszerző bolyból, míg Nico Hülkenberg szépen előrelépett, a 9. helyre került druszája, Rosberg elé.

Michael Schumacher az első kör elején Jean-Eric Vergne Toro Rossójával ért össze, defektet kapott, lassan kullogott vissza a bokszba.
Alonso a 4. körben folytatta az előretörést, az első DRS-zónában legyűrte Buttont, a 3. helyre lépett előre. Két körrel később a mclarenesek házi csatát vívtak, Hamilton megelőzte csapattársát.
A pontszerzők sorrendje ekkor Vettel, Webber, Alonso (nagyjából 3-3 másodperces különbséggel), Hamilton, Button, Massa, Räikkönen, Perez, Hülkenberg és Rosberg volt.

Button, Massa és Räikkönen szorosan egymás mögött haladt az 5-7. helyen, "eggyel hátrébb" Hülkenberg támadta a gumikkal küszködő Perezt, meg is előzte. A mexikói ki is ment egy friss szett lágy abroncsért - a 15. körben az élmezőnyből elsőként cserélt.
A 16. körben az utolsó pontszerző helyért küzdött Romain Grosjean Pastor Maldonadóval, aki a védekezés közben hibázott, így végül nemcsak a francia, de saját csapattársa, Bruno Senna is megelőzte.


A verseny harmadánál, a 20. körben Pereznek újabb gumigondja akadt, Daniel Ricciardóval csatázva érintette a Toro Rosso első szárnyát, jobb hátsó defektet kapott, újabb kerékcserére kényszerült.
A következő körben végleg a bokszba hajtott. Míg a sauberes kétszer járt kint gumikért, az élmezőny továbbra is az első, lágy szettjén körözgetett, láthatóan egy kiállásra készültek.

A 23. kör végén újra az utolsó pontszerző helyen történt helycsere, Grosjean maga mögé utasította Rosberget, akit aztán Senna is támadott, de őt visszaelőzte a német.
Alonso eközben egyre közelebb került Webberhez, az ausztrál Red Bullján már fogyóban volt a gumi. Azonban nem ő, hanem Button ment ki friss abroncsokért a 27. körben, vele indult a hullám, ami aztán Räikkönennel és Rosberggel (28. kör), Massával (29.), Alonsóval (30.) folytatódott.
Räikkönen megelőzte a pályára hideg gumikkal visszatérő Massát, de a brazil a DRS-zónában visszavette a pozíciót.


A 31. körben újabb előzéses defekt adódott, Maldonado csatázott Kobajasival, a japán a venezuelai mögé való visszasoroláskor vágta ki a jobb hátsót az első szárnnyal. Az eseten majdnem Vettel is bukott, amikor utolérte és csak hajszállal kerülte el a három gumin lassan cammogó Williamst.
Webber a 31. körben ment ki kereket cserélni, Hamilton a 33.-ban járt kint, és a friss abroncsok mellé új kormányt is kapott. A vezető Vettel utolsóként, a 34. körre váltott új gumikra.

A sorrend a cserék után, az utolsó harmad kezdetén Vettel, Webber, Alonso, Hamilton, Button, Massa, Räikkönen, Hülkenberg, az első, kemény szettjével egészen a 37. körig haladó Grosjean és Rosberg volt a top10-ben.


A kérdés az volt, hogy mindenkinél végig bírja-e a második garnitúra, a Ferrarinál pedig az is, hogy az üzemanyag elég lesz-e, ugyanis mind Massát, mind Alonsót a kelleténél nagyobb fogyasztásra figyelmeztette a csapat.


Alonso kezére játszott, hogy Webbernél a 45. körben elszállt a KERS. A HRT-s Pedro de la Rosánál ugyanekkor az egész verseny szállt el, amikor fékhiba miatt a 4. kanyarban kicsúszott. A rossz helyen álló autó miatt a DRS használatát letiltották a mentés idejére, ez két kör biztonságot adott Webbernek, akit azonban a 48. körben megelőzött Alonso, fellépett a 2. helyre.
A ferraris spanyolnak reményt adhatott, hogy Vettel autójának padlólemeze lekonyult, érintette az aszfaltot.
Az 52. körtől Alonso komoly tizedeket hozott a Red Bull-oson, igaz, 8 kör alatt 10 másodpercet kellett volna ledolgoznia.

Alonso esélyeit tovább rontotta, hogy az utolsó öt körben gumijai az életük végére értek, a vörös autó csúszkálni kezdett. Webber egyre közelebb került a ferrarishoz, az ausztrálnak viszont Hamiltonra is kellett figyelnie, a mclarenes ott loholt a nyakában.


Vettel végül biztonságban beért, sorozatban negyedik versenyét nyerte, amire még tavaly sem volt képes. Ez egyben a motorszállító Renault 150. F1-es futamgyőzelme is lett. A német idei ötödik sikerével 6-ról 13 pontosra növelte az előnyét az óriási alakítással a másodikként leintett Alonsóval szemben. Webber behúzta a 3. helyet.

Mögöttük Hamilton, Button, Massa, Räikkönen, Hülkenberg, Grosjean és Senna osztozott a pontokon. A leggyorsabb kör Buttoné (1:28,203) lett.

A világbajnokság a jövő hétvégén Abu-Dzabiban folytatódik.
 

Forrás : www.vezess.hu

Keresés