Vettelt megtorpedózták, Alonso hihetetlen győzelmet aratott

Gondolta volna bárki is, hogy Ferrari-győzelmet hoz az F1-szezon második versenye Sepangban? És azt, hogy Alonso mögött a Sauber-pilóta Perez végez másodikként? És azt, hogy Vettel nullázik? Meglepetéshegyek, összeesküvés-elmélet, Massa bajban.

Megjött az eső, és borította a papírformát

Megjött az eső, és borította a papírformát

Nem kevés meglepetést hozott az F1-szezon második versenye, a Maláj Nagydíjon nagyjából csak az nem volt váratlan, hogy vizes pályán kezdődött a futam, majd akkora eső zúdult Sepangra, hogy félbe is kellett szakítani a száguldást. Később aztán elállt, az ideális ív pedig annyira felszáradt, hogy az extrém esős és az intermediate abroncsok után a slick gumik is előkerültek. És ahogy egy esős menet során bármi megtörténhet − meg is történt.

Nekik sikerült

Nekik sikerült

A pole-ból ugye Hamilton indult, mellőle meg mclarenes csapattársa, az évadnyitó Ausztrál GP-n győztes Button. A rajtból különösebb bonyodalom nélkül jött el a társaság, hogy 9 kör elteltével − kényszerű − pihenőre vonuljon, s csak egy óra múlva folytathassa a vívást. Ami a dobogós helyeket illeti, voltaképp a boxban dőlt el minden: a Ferrari és a Sauber taktikusan és hibátlanul dolgozott, a McLaren bezzeg hibázott. Alonso köszönt mindent, és hihetetlen sikert aratott egy olyan autóval, amellyel normál körülmények között az ötödik helynél nem juthatott volna előrébb. Perez zseniálisan vezetett, s élete legjobb eredményét ünnepelhette érthetően széles vigyorral, de feltűnően Hamilton sem szomorkodott a második pole-ból másodjára is harmadik pozíció okán.

- Bravó Szerdzsó, köszi, hogy nem előztél meg. Ja, és kéne valaki Felipe helyett, vállalod? − Oké, Fernando, de néha azért én is nyerhetek majd? − Néha igen

- Bravó Szerdzsó, köszi, hogy nem előztél meg. Ja, és kéne valaki Felipe helyett, vállalod? − Oké, Fernando, de néha azért én is nyerhetek majd? − Néha igen

A bevezetőben említett összeesküvés-elmélet pedig így szól: a Sauber gyorsabbnak tűnt a Ferrarinál, Perez megelőzhette volna Alonsót, de nem tette, mert ő válthatja Massát a maranellóaiknál... A felek persze tagadták, de nem zörög a haraszt, ha. Massa különben újfent blamált, több szót nem érdemel a bénázása.

A többiek? Webber megint negyedik lett, mint Melbourne-ben is, viszont olyan is rég volt, úgy másfél éve, hogy előrébb állna a Red Bull kétszeres világbajnok címvédőjénél. Márpedig előrébb áll, hiszen Vettel nullázott! A negyedik helyen autózott, amikor a lekörözött Karthikeyan nekiment, a dühöngő, az indiait a verseny utáni nyilatkozatában "lemazsolázó" Vettel defektes kerékkel pedig ki- és visszacsúszott. Karthikeyan barátunk egy másik világbajnokkal is "végzett", abban az afférban mondjuk nem ő, hanem Button volt a láma, aki elmérte a tempót, lekoccolta az elképesztően lassú HRT-t, s noha folytatni tudta, pont nélkül kulloghatott haza.

A Maláj Nagydíj (56 kör) végeredménye

  1. Alonso (spanyol, Ferrari) 2:44:51.812 ó
  2. Perez (mexikói, Sauber) + 2.263 mp
  3. Hamilton (brit, McLaren) + 14.591
  4. Webber (ausztrál, Red Bull) + 17.688
  5. Räikkönen (finn, Lotus) + 29.456
  6. Senna (brazil, Williams) + 37.667
  7. Di Resta (brit, Force India) + 44.412
  8. Vergne (francia, Toro Rosso) + 46.985
  9. Hülkenberg (német, Force India) + 47.892
  10. Schumacher (német, Mercedes) + 49.996
  11. Vettel (német, Red Bull) + 1:15.527 p
  12. Ricciardo (ausztrál, Toro Rosso) + 1:16.828
  13. Rosberg (német, Mercedes) + 1:18.593
  14. Button (brit, McLaren) + 1:19.719
  15. Massa (brazil, Ferrari) + 1:37.319
  16. Petrov (orosz, Caterham) + 1 kör
  17. Glock (német, Marussia) + 1 kör
  18. Kovalainen (finn, Caterham) + 1 kör
  19. Maldonado (venezuelai, Williams) + 2 kör
  20. Pic (francia, Marussia) + 2 kör
  21. Karthikeyan (indiai, HRT) + 2 kör
  22. De la Rosa (spanyol, HRT) + 2 kör

Kiesett

  • Kobajasi (japán, Sauber) 46. kör
  • Grosjean (francia, Lotus) 3. kör

Leggyorsabb kör

Räikkönen, 1:40.722 (53. kör)

Räikkönen a tizedik kockából startolva ötödik lett, amúgy megfutotta a verseny leggyorsabb körét, a másik Lotusszal Grosjean ismét idejekorán feladta. Schumacherrel ütközött, akinek szintén nem sok babér termett azután, hogy az időmérőn parádés harmadik időt repesztett − az egyetlen pontocska aligha vigasztalja őt és a versenytempóban még igen gyatra Mercedest (a másik AMG-vel Rosberg sokadik lett).

Az egy dolog, hogy a Sauber (balra) elképesztően gyors, de mi történt a McLarennel és a Red Bullal? Főleg utóbbi (jobbra) küszködése volt látványos. Sebaj, a semleges szurkolóknak az idei eddig sokkal szórakoztatóbb az egyhangú tavalyi szezonnál Az egy dolog, hogy a Sauber (balra) elképesztően gyors, de mi történt a McLarennel és a Red Bullal? Főleg utóbbi (jobbra) küszködése volt látványos. Sebaj, a semleges szurkolóknak az idei eddig sokkal szórakoztatóbb az egyhangú tavalyi szezonnál Az egy dolog, hogy a Sauber (balra) elképesztően gyors, de mi történt a McLarennel és a Red Bullal? Főleg utóbbi (jobbra) küszködése volt látványos. Sebaj, a semleges szurkolóknak az idei eddig sokkal szórakoztatóbb az egyhangú tavalyi szezonnál

Az egy dolog, hogy a Sauber (balra) elképesztően gyors, de mi történt a McLarennel és a Red Bullal? Főleg utóbbi (jobbra) küszködése volt látványos. Sebaj, a semleges szurkolóknak az idei eddig sokkal szórakoztatóbb az egyhangú tavalyi szezonnál

A hatodik Senna bizonyította a Williams potenciálját, kollégáját, Maldonadót viszont üldözi a balszerencse (Ausztráliában az utolsó, most az utolsó előtti körben esett ki). Mindkét Force India a Top10-ben zárt, az újonc Vergne máris begyűjtötte első pontjait a Toro Rossóval.

Az egyéni összetettben Alonso ugrott az élre, míg a konstruktőri bajnokságban a McLaren picit növelte előnyét a Red Bullal szemben, a Ferrari pedig feljött harmadiknak. Az egyszemélyes Ferrari. Folytatás Kínában, április 15-én.

A hiába mexikói, mindenki által − olaszosan − csak szerdzsózott Sergio Perez mindössze 22 éves, a száguldó cirkuszban a második évét futja a Ferrari-motoros Sauberrel. Pályafutása huszadik versenyén először végzett dobogót érő pozícióban, eddig legjobbja egy hetedik hely volt a tavalyi Brit Nagydíjról. Sikere egyben csapata, a svájci Sauber fennállásának is a legjobb eredménye függetlenként

A hiába mexikói, mindenki által − olaszosan − csak szerdzsózott Sergio Perez mindössze 22 éves, a száguldó cirkuszban a második évét futja a Ferrari-motoros Sauberrel. Pályafutása huszadik versenyén először végzett dobogót érő pozícióban, eddig legjobbja egy hetedik hely volt a tavalyi Brit Nagydíjról. Sikere egyben csapata, a svájci Sauber fennállásának is a legjobb eredménye függetlenként.

Az egyéni vb állása

  1. Alonso 35 pont
  2. Hamilton 30
  3. Button 25
  4. Webber 24
  5. Perez 22
  6. Vettel 18
  7. Räikkönen 16
  8. Kobajasi 8
  9. Senna 8
  10. Di Resta 7
  11. Vergne 4
  12. Ricciardo 2
  13. Hülkenberg 2
  14. Schumacher 1

A konstruktőri vb állása

  1. McLaren 55 pont
  2. Red Bull 42
  3. Ferrari 35
  4. Sauber 30
  5. Lotus 16
  6. Force India 9
  7. Williams 8
  8. Toro Rosso 6
  9. Mercedes 1

 

 

Forrás : www.autonavigator.hu

Szerző : Kántor István

Keresés