Mikko Hirvonen vezeti a versenyt

A Portugál-rali pénteki programja:

SS5 Tavira 1 25,01km
SS6 Alcarias 1 25,15km
SS7 S. Brás de Alportel 1 16,18km
Szerviz
SS8 Tavira 2 25,01km - törölve
SS9 Alcarias 2 25,15km - törölve
SS10 S. Brás de Alportel 2 16,18km - törölve
Szerviz

Hat szakaszt, összesen 132,68 gyorsasági kilométert kellett volna teljesíteni, a Portugál-rali szombati napján a résztvevőknek. A rali-világbajnokság negyedik futamát azonban erősen megtépázta a péntek este megérkezett eső.

A sártengerré változott pályákon szinte nem akadt olyan versenyző, aki ne hibázott volna, volt aki kevéssel megúszta, ám voltak nagy vesztesek is. Az első számú bukta a Ford csapaté, akik elveszítették mindkét autójukat.

A versenyben élen álló Jari-Matti Latvala a nyitó szakaszon a cél előtt eltalált egy sziklát. A bal első kerék hátrabicsaklott, az autó megpördült és lecsúszott az útról. "Elképesztősen csúszott az út és a látási viszonyok sem voltak túl jók. A szikla az íven volt. Nem szerepelt az itinerben, nem tudom, hogyan került oda" - utalt a nézők őrült szokására a finn. "Azt hiszem ilyen nehéz körülmények között még soha nem vezettem."

A szinte sértetlen autó méterekkel lentebb, a bozótban állt meg. A finn próbált segítséget szerezni, de rendőrök nem engedték a nézőknek, hogy segítsenek
Latvala kiesésével az addig második helyen álló Petter Solberg vette át a vezetést, de nem örülhetett túl sokáig, miután ő a hatodik szakaszon járt csapattársához hasonlóan. Nem véletlen, hogy a Ford technikai igazgatója, Christian Loriaux mérgesen nyilatkozott, miután szerinte a versenyzői elherdáltak egy hatalmas lehetőséget.

Ford jelentős ponthátrányban volt a verseny előtt a Citroënnel szemben, amelyből most jócskán faraghatott volna. Sebastien Loeb tegnap este vezetői hiba miatt kiesett a versenyből, miközben Latvala és Solberg az első két helyet foglalta el. "Hatalmas lehetőséget kaptunk és eldobtuk. Kétszer. A bajnokságnak vége volt számunkra teljesen, aztán Sebastien eldobta a versenyét, a pilótáinknak csak nyugodtan kellett volna menniük" - nyilatkozta a szakember az Autosport.com-nak.

"Persze, könnyű mondani, hogy csak az úton kell maradni és biztos vagyok benne, hogy olyan volt az egész, mint régen Indonéziában, de a többi autónknak (privátok - a szerk.) mégis sikerült túlélni." Loriaux hozzátette, hogy a legfájóbb az, hogy biztosak voltak benne, hogy száraz körülmények között Latvala képes lesz legyőzni Loeböt, mert az autó most nagyon gyors.
A Fordok búcsúja nyomán Mikko Hirvonen állt az élre. A Citroën versenyzője a lassan jársz, tovább érsz elvet követve autózott.

"Nagyon ködös és rendkívül saras is volt és el sem lehet képzelni, mennyire lassan hajtottunk. Annyira csúszott, hogy ha csak egyetlen kanyarban nem a megfelelő a tempó, vége a versenynek. Nem kockáztatok" - nyilatkozta még a hetedik szakaszt követően a finn.

Ám mint kiderült, ezzel lezárult a Portugál-rali pénteki napja, miután a pályák versenyzésre alkalmatlan állapotba kerültek a második körre. Volt, ahol komplett folyó keletkezett a szakaszon. Számos autó akadt el a hetes szakaszon, így a szervezők a törlés mellett döntöttek. Elmaradt a 8.,9.,10. szakasz és más útvonalon indultak vissza a versenyzők. Csakhogy ez sem ment egyszerűen, mert számos versenyző nem tudott eljutni a tankoló zónáig, így terepjárókkal igyekeztek mindenkinek benzint juttatni és visszaterelni őket a szervizparkba.
Mindez pedig újabb eséllyel kecsegteti a Ford-csapatot, amelynek autói holnap visszaállnak a versenybe. A három törölt szakaszért nem kapnak darabonként öt perces büntetést, így a hátralévő két napban lehet esélyük, hogy a konstruktőrök között sok pontot szerezzenek. Most ebben a kiírásban hatodik és hetedik helyen várják a folytatást.

Mikko Hirvonen pedig megszerezheti első citroënes győzelmét, ha továbbra is képes megfontoltan hajtani. Igaz, ehhez biztosan lesz egy két szavuk az őt üldöző privát versenyzőknek, aki előtt hihetetlen esély sejlik fel, hogy vb-futamot nyerjenek. 

Az összetett versenyben Jevgenyij Novikov a második és Mads Ostberg a harmadik, mindketten Ford Fiesta WRC-vel indulnak. Hozzájuk hasonlóan remekel Patrik Sandell is, aki második MINI-s versenyén a negyedik helyen áll.

Sajnálhatja a Prodrive is, hogy tegnap a második szakasz után elektronikai hiba miatt kiesett Dani Sordo. A spanyol, aki ma jelentős büntetéssel állt vissza, nagyon gyors volt. Mindhárom szakaszt megnyerte és így a 31. helyről a 13. helyig zárkózott fel. Volt olyan szakasz, ahol több mint egy percet adott a versenyben vezető Hirvonennek, persze ebben nagy szerepe volt annak, hogy kiesése miatt ő rajtolt elsőként, ami egyébként rossz lett volna, de az eső miatt épp előnyre változott a helyzet. Összességében a hátránya azonban még mindig tetemes 8 perc 45 másodperc.

A Portugál-rali állása 7(10) / 22 szakaszt követően:

1. Mikko Hirvonen, Citroën Total WRT DS3 WRC 1ó 20p 01,7mp M
2. Jevgenyij Novikov, M-Sport Ford WRT Fiesta RS WRC +36,3mp M
3. Mads Ostberg, Adapta WRT Fiesta RS WRC +41,8mp M
4. Patrik Sandell Prodrive WRC Team MINI John Cooper Works WRC +3p 7,2mp
5. Martin Prokop, Czech Ford National Team Fiesta RS WRC +3p 25,8mp
6. Nasszer Al-Attijah, Qatar WRT Citroën DS3 WRC +3p 46,9mp M
7. Peter van Merksteijn Jr, Citroën DS3 WRC +3p 50,8mp
8. Dennis Kuipers, M-Sport Ford WRT Fiesta RS WRC +4p 41,1mp
9. Sebastien Ogier, VW Motorsport Škoda Fabia S2000 +5p 45,1mp
10. Jari Ketomaa, Ford Fiesta RS WRC +5p 52,3mp

A részletes eredményeket megtalálja erre a linkre kattintva.

A Portugál-rali holnap újabb hat szakasszal folytatódik.

Forrás : www.vezess.hu

Keresés