Ugrásszerűen fokozódik az igény az intelligensebb kommunikációs módszerek iránt. Lépést tudunk-e tartani?

Párbeszédek egy jól működő világ kapcsán.
Nicsak ki beszél?
Egy jól működő világ hangja

Milyen egy beszélgető világ hangja? Száz évvel ezelőtt a válasz rendkívül egyszerű volt: az emberek személyesen vagy vezetékes hálózatokon keresztül beszélgetnek. Ma nemcsak mindenki, hanem minden tárgy is beszél mindenkivel, folyamatos mozgásban.

2011-re a becslések szerint 2 milliárd ember használja majd a Világhálót, és nem csak beszélgetésre. A fogyasztói IP forgalom 90%-át 2012-re az igény szerinti videózás, az IP televízió és az Internet televízió jelenti majd. Az emberek nagy része közösségi webhelyeken keresztül beszél majd a többiekkel, amelyek tagsága a következő három évben eléri az 500 milliót.

Csak Londonban 10.000 biztonsági kamera csatlakozik a Világhálóra, ezek mindegyike napi 24 órányi videót tölt fel. Vagy vegyük például Minnesota állam egyik hídját, amelynek 300 csatlakoztatott érzékelője van, adjuk hozzá azt a 800 másikat, amelyek egy másik hidat figyelnek Hong Kongban, és szorozzuk meg ezeket a világ városaiban föllelhető utak, hidak és épületek millióival. Most adjuk hozzá még az intelligens telefonok, fényképezőgépek, autók és műszaki berendezések milliárdjait, és a több millió mérföldnyi intelligens elektromos vezetéket és úttestet.

Csoda, hogy az IP forgalom három év alatt fél zettabyte méretűre növekedhet? (Egy zettabyte egy trillió gigabyte, vagyis az 1 után 21 nullát tartalmazó szám.)

Egy okosabb világnak okosabb kommunikációs infrastruktúrára van szüksége.

A nagy sebességű, szélessávú összeköttetés, bármilyen fontos is, önmagában nem tesz intelligenssé egy hálózatot. Pont-pont hálózat helyett többirányú hálózatra van szükségünk. Az intelligens hálózatokat fejlett elemzési képességekkel és intelligenciával kell ellátni, hogy azonosítani tudják a csatlakoztatott eszközöket, és a lényeges adatokat gyűjtsék össze. A hálózatokat olyan szabványokra és szoftverekre alapozva kell felépíteni, amelyek eszközök és objektumok trilliói számára teszik lehetővé a "beszélgetést". És új digitális platformokra is szükségünk lesz, amelyeken a telekommunikációs szolgáltatók sokféle szolgáltatást hozhatnak létre és szállíthatnak.

Szerencsére az intelligens kommunikáció már kéznél van. India legnagyobb, magánkézben lévő telekommunikációs vállalata az IBM digitális platformját használva nyújt dinamikusan új szolgáltatásokat százmilliók számára. Egy amerikai kórház átfogó vezetéknélküli infrastruktúrát, vonalkódos rendszert és RFID azonosítást alkalmaz vagyontárgyainak kezelésében és a gyógyszerellátásban, ezzel a páciensek biztonságát és a működés hatékonyságát egyaránt növeli. Egy tajvani hálózatüzemeltető személyre szabott hirdetéseket kínál az előfizető vásárlási mintái alapján, Kína egyik telekommunikációs szolgáltatójának előfizetői pedig közvetlenül együttműködnek a vállalattal az új szolgáltatások kialakításában. California egyik egyeteme az IBM-mel közösen dolgozta ki a parkolási rendszer és a díjfizetés egyesített vezetéknélküli megoldását – elsőként Észak-Amerikában.

Egy gondolkodó, kommunikáló világban a haladás mindenre kiterjed, a tudománytól és orvoslástól az üzletig és technológiáig... a még el sem képzelt lehetőségekig... és emberek milliárdjainak segít abban, hogy csatlakozzanak a globális gazdasághoz. Ha a dolgok kommunikálnak, a rendszerek összekapcsolódnak. És amikor a rendszerek összekapcsolódnak, akkor a világ okosabb lesz.

Keresés