Látogatás a Suzuki múzeumában

alt

Szövőszék, csónakmotor, bicikli, motorkerékpár, autó. Mindez egy helyen. Meglátogattuk a Suzuki hamamacui múzeumát...

Több mint száz éve szövőszékkel kezdődött a Suzuki története, amely mára a világ egyik legnagyobb autó- és motorgyárává fejlődött. Ez is kiderül a japán gyár Hamamacuban lévő múzeumában, amelyet néhány napja látogattunk meg.

alt

A háromemeletes épület első szintjén a márka ma forgalmazott modelljei köszöntik a látogatót. A tervezők által ajánlott útvonal innen a harmadik emeletre vezet, ahol megismerkedhetünk a Suzuki történetével, bemutatva az elmúlt több mint száz év gépeit, járműveit.Kiderül, hogy Szudzuki Micsio 1909-ben alapította meg a Suzuki szövőgépgyárat. Megismerhetjük az első motorral hajtott kerékpárt, amellyel elindult a járműgyártás. Az 1952-es Power Free-t 36 köbcentis kétütemű motor hajtotta, ez alapozta meg a motorkerékpár-gyártást. 1955-ben a motorokat követte az első autó, a Suzulight, amely szintén helyet kapott az épületben. Emellett láthatunk csónakmotort, kerekesszéket, és mindazt, amit a Suzuki a mai napig gyártott.Innen az utunk a második emeletre vezet, ahol felfedezhetjük egy autó elkészítésének menetét az ötlettől a tervezésen át a kivételezésig. Ezt a folyamatot számos makett és koncepcióautó illusztrálja. A kiállítók egy valós méretű, részleges gyártósort is felállítottak, ahol egy autó összeszerelésének főbb lépései láthatók.Az egész kiállítás természetesen interaktív, így magunk is próbát tehetünk egy rakodórobot irányításával vagy egy szimplább alkatrész méretpontosságának ellenőrzésével. Az egyes helyszíneken nemcsak szöveges, de beszéddel mesélő táblák is várják a látogatókat.A látogatók egy külön részen megismerhetik azokat az országokat, ahol a Suzuki, gyártóként jelen van, így Magyarországot is. A múzeumi élményt 3D-s mozi teszi teljessé, ahol szintén az autógyártással ismerkedhetnek meg a résztvevők.

Járja végig velünk képekben a hamamacui Suzuki múzeumot !

A 2007-es Tokió Motor Show-n mutatkozott be a Pixy, amelyet olyan emberek közlekedési eszközének szántak, akik hagyományos autót nem tudnak vezetni. Lassan halad, alkalmas épületen belüli közlekedésre is

A 2007-es Tokió Motor Show-n mutatkozott be a Pixy, amelyet olyan emberek közlekedési eszközének szántak, akik hagyományos autót nem tudnak vezetni. Lassan halad, alkalmas épületen belüli közlekedésre is

Fronte 800, a kiállítás talán legszebb darabja, 1965-ből. Motorja Suzuki-mértékkel nagy volt, 785 köbcentis és már vízhűtéses. Az előre beépített 41 lóerős motorhoz négyfokozatú váltó kapcsolódott, amellyel 115 km/órás sebességet érhetett el

Fronte 800, a kiállítás talán legszebb darabja, 1965-ből. Motorja Suzuki-mértékkel nagy volt, 785 köbcentis, és már vízhűtéses. Az előre beépített 41 lóerős motorhoz négyfokozatú váltó kapcsolódott, amellyel 115 km/órás sebességet érhetett el

RM62-es 1962-ből, amelyet E.Degner vezetett, amikor megnyerte a Man szigeti Man TT versenyt az 50köbcentis kategóriában. Ez az év különösen emlékezetes a Suzuki számára, hiszen nemcsak egyéni, de a csapatbajnoki címet is elhódították. Ez volt az első nemzetközi versenyük

RM62-es 1962-ből, amelyet Ernst Degner vezetett, amikor megnyerte a Man szigeti Man TT versenyt az 50 köbcentis kategóriában. Ez az év különösen emlékezetes a Suzuki számára, hiszen nemcsak egyéni, de a csapatbajnoki címet is elhódították. Ez volt az első nemzetközi versenyük.

 

Forrás : www.vezess.hu

Szerző : Horváth Zsolt

http://www.vezess.hu/magazin/suzuki_amit_meg_nem_lattal/50251/

 

Keresés